הגלובליזציה היא מתנה יקרת ערך לכולנו. בזכות המגוון הרחב של הקשרים והאינטראקציות עם גורמים שונים בכל רחבי העולם אנחנו יכולים ליהנות משפע מוצרים – גם איכותיים וגם במחירים תחרותיים. הדרך המשתלמת ביותר לנצל את חופש הבחירה הרב שיש כיום הוא להתמקד בסין, ואכן יותר ויותר קבלני שיפוצים ובעלי נכסים שמבקשים לשדרג אותם כבר זיהו את הפוטנציאל ומממשים אותו לטובת עבודות מרשימות בעלויות משתלמות.

למה כדאי לקבלני השיפוצים לעבוד עם חומרי גמר מסין?

בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת ביצעה סין רפורמה מקיפה בכלכלת המדינה הענקית. הריכוזיות המופרזת פינתה את מקומה לטובת חופש פעולה רב יותר לתאגידים (גם אם תחת מגבלות), סין נפתחה למערב, והתוצאה: קצב צמיחה מהגבוהים ביותר בעולם כולו, עלייה ברמת החיים ובעיקר הפיכה למעצמה כלכלית של ממש, כולל איום ממשי על מקומה של ארה"ב בראש טבלת הכלכלות החזקות ביותר בעולם.

הרווח של הישראלים מהתמורות הדרמטיות הנ"ל הוא כמובן ההזדמנות לרכוש מוצרים מכל הסוגים במחירים נמוכים ולפעמים אפילו מצחיקים. כשלוקחים בחשבון את שגם האיכות של המוצרים הסיניים גבוהה בהרבה בהשוואה לתחילת הדרך, התוצאה היא יחס עלות תועלת משתלם במיוחד – ובפרט כשעל הפרק שיפוץ מקיף.

מה מומלץ להזמין מסין לצורך שיפוצים?

הכל, או לפחות כמעט הכל, ובפרט את כל חומרי הגמר הנחוצים לטובת שיפוצים של דירות, חנויות, משרדים ושאר מבנים.

בין השאר תוכלו להזמין מסין חיפויים לקירות ולרצפות מסוגים שונים (גרניט פורצלן, גרניט טבעי, פרקטים ויש כמובן אפשרויות נוספות), מוצרי אלומיניום ובפרט חלונות, ריהוט גן חדשני ועמיד, מטבחים כולל כאלה שמותאמים להעדפות של הישראלים, גופי תאורה בכל סגנונות העיצוב שרק תרצו (מודרני, וינטג' וכו'), סלונים, דלתות פנים וחוץ ועוד.

כמה כסף אפשר לחסוך כשמייבאים תוצרת סינית?

העלות של חומרי גמר ורהיטים מכל הסוגים תוצרת סין נמוכה בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי פריטים דומים בארץ (כשכבר משקללים את עלויות הייבוא). בהתאם תוכלו לחסוך גם 40-50% מההוצאות בסעיף זה של השיפוץ, ובאופן כללי להוזיל את מחיר הפרויקט במידה ניכרת. אפשרות נוספת היא להישאר בתוך אותה מסגרת תקציב שנקבעה ולשדרג מאוד את רמת הגימור של הנכס.

אספקה מהירה כדי לא לעכב את השיפוץ

כל קבלן שיפוצים באופן טבעי מבקש לסיים את הפרויקט בזמן קצר ככל האפשר. זהו כמובן גם אינטרס של בעלי הנכס שכבר רוצים לראות אותו אחרי החידוש וליהנות ממנו. חשוב להדגיש כי יבוא אישי מסין לישראל של חומרי גמר ורהיטים לא מעכב את השלמת העבודות. את מרבית המוצרים ניתן לקבל תוך 45-60 ימים, כך שהיערכות נכונה מבטיחה את קבלתם בדיוק בזמן הנכון. מוצרים שמחייבים עבודה מורכבת יותר והתאמות ספציפיות – למשל מטבחים – ניתן לשלוח בנפרד כך שלא יעכבו את שאר המוצרים, וממילא הצורך בהם הוא רק לקראת סוף השיפוץ, כך שגם הזמנת מטבח מסין לא פוגעת בלוחות הזמנים שנקבעו.

כותב המאמר קבלן שיפוצים מחברת המשפצים בישראל: https://www.renovations-israel.co.il