בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר אנשים שמתחילים לייבא מסין. למעשה, מדובר מצד אחד בתחום רווחי מאוד לאנשים שעושים זאת נכון אך באותה הנשימה בתחום בעל בירוקרטיה רבה.

במהלך יבוא מסין אתם תיפגשו בהמון מושגים שלא הכרתם, הסכמי סחר, רגולציות, ניירות שתצטרכו למלא ולהבין שלא הכל זוהר כמו שחשבתם. אין ספק שרכישה מסין עשויה להוזיל עבורכם עשרות עד מאות אלפי שקלים אך יחד עם זאת היינו רוצים לחלוק איתכם מספר טיפים שיעזרו לכם לייבא מסין בצורה נכונה.

עסקאות בשער חליפין נוכחי

מדובר באחת הטעויות הגדולות ביותר של המייבא המתחיל. כאשר אתם ניגשים לעסקה ראשונה עם ספק אתם קובעים "מחיר ידוע מראש", אך אתם שוכחים שהמטבע בו אתם משלמים הוא מאוד דינאמי ויכול לגרום לכם להפסדים רבים.

כבר במהלך סגירת העסקה, רשמו בחוזה מה הוא שער החליפין הנוכחי והציבו אותו כשער אותו אתם תשלמו במהלך העסקה. דרך נוספת לבצע את העסקה היא באמצעות חדר עסקאות בבנק, למעשה יש בבנק מערכת שלמה שעובדת במיוחד על הדברים האלו על מנת לעזור לכם להימנע מהפסדים במקרים של עליות שערים.

ליצור קשר עם חברת משלוחים בסין

כאשר אנחנו מתחילים לעבוד בסין עלינו להבין שהמחיר הסופי הוא ממש לא מחיר המוצר, יש לקחת בחשבון את מחירי האחסון, הלוגיסטיקה, השינוע והמשלוחים של המוצרים שלכם. יבואנים רבים בודקים אודות מכולות למכירה אשר בהם יוכלו לאחסן את הציוד שלהם מבלי לשלם עשרות – אלפי שקלים בחודש על שירותי אחסון.

פתרונות אחסון הם אחד הדברים היקרים ביותר שיהיו ליבואן, לכן חשוב למצוא מכולות למכירה אשר יכולות לשמש עבורנו כמחסן לוגיסטי.

אנחנו ממציאים את הגלגל או מנסים להיכנס לתוכו בכוח?

ברגע ייבוא מוצר עלינו לשאול את עצמנו אם אנחנו ממציאים מחדש את הגלגל או שמא מנסים לקפוץ על גלגל של מישהו אחר. לפעמים כאשר מוצר מסוים כל כך מצליח כלפי חוץ אנו רואים יבואנים רבים מבצעים גם הם ייבוא של המוצר – לדוגמת הספינרים של 2018.

אך יחד עם זאת, כאשר התחרות היא כל כך גדולה מחיר המוצר יצנח משמעותית בשלב כזה או אחר מה שיגרום לכל היבוא להפוך ללא כדאי ובמקרים מסוימים אף להיגמר בהפסד כספי של היבואן.

סינים עושים עסקים אחרת

התרבות הסינית שונה מאוד מהתרבות הישראלית, כך גם התרבות העסקית. כאשר אתם עובדים עם ספקים סינים היינו ממליצים לכם לעבוד יחד עם בעל מקצוע בעל ניסיון בשוק בתור התחלה. כמו כן, יותר מרצוי להתחיל ללמוד מעט את התרבות העסקית של הספקים איתם אתם עובדים – זה רק יקל עליכם.

מה שהעין לא רואה, לא קונים

על הנייר וגם בתמונות וסרטונים הכל פשוט נראה טוב, אך אל תקנו מוצר אם אתם לא רואים את המוצר בעין. אנו ממליצים לכם לנסוע לשבוע בסין, בזמן הזה תוכלו להכיר מעט את העיר והתרבות ולפגוש מספר מפעלים שונים, ספקים ובכך להגדיל את מעגל האפשרויות שלכם. כמו כן תוכלו לראות את איכות המוצר ולהחליט אם הוא מספיק טוב עבורכם ועבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.